Elektroauto testa brauciens: Porsche Taycan Turbo GT vs. Tesla Model S Plaid

Kad runa ir par elektriskajiem sporta sedaniem, divi vārdi dominē sarunā – Porsche Taycan Turbo GT un Tesla Model S Plaid. Abi šie elektroauto pārstāv divas atšķirīgas pieejas veiktspējai, tehnoloģijām un braukšanas pieredzei, taču tos vieno viens mērķis – būt ātrākajiem, efektīvākajiem un iespaidīgākajiem elektromobiļiem pasaulē. Šajā testa braucienā salīdzinām abu auto priekšrocības, trūkumus un sajūtas uz ceļa.

Dizains un pirmie iespaidi

Porsche Taycan Turbo GT vizuāli saglabā klasiskās Porsche līnijas ar zemu profilu, agresīvām gaisa ieplūdēm un izteiktu sportiskumu. Turbo GT versija izceļas ar karbona detaļām, lielu aizmugurējo spoileru un 21 collu diskiem. Salonā dominē augstas kvalitātes materiāli – alcantara, āda un metāla akcenti.

Savukārt Tesla Model S Plaid uzsver minimālismu – gluda virsbūve bez liekām detaļām un gandrīz pilnīgi digitāls salons. Tās unikālais “yoke” stūres rats rada neviennozīmīgas sajūtas, taču centrālais 17 collu displejs ir spilgts un intuitīvs.

Veiktspēja: skaitļi un sajūtas

Tesla Model S Plaid lepojas ar neticamu 1020 ZS jaudu, trīs elektromotoriem un 0–100 km/h paātrinājumu vien 2,1 sekundē. Tās paātrinājums ir burtiski žokli atverošs – sajūta ir līdzīga, kā startējot ar raķeti. Tomēr šī jauda ir grūti izmantojama uz ikdienas ceļiem, jo trūkst sportiskas šasijas atsauksmes.

Porsche Taycan Turbo GT piedāvā līdz 1034 ZS overboost režīmā un sasniedz 100 km/h 2,2 sekundēs. Lai arī nedaudz lēnāka pēc skaitļiem, tās šasija un stūres atsaucība ir sportiska līdz pašiem pamatiem. Taycan braukšana līkumainā trasē ir baudījums – precīza, stabili vadāma un ar lielisku bremžu sajūtu.

Uzlāde un efektivitāte

Tesla šeit ir priekšrocībā ar savu Supercharger tīklu un augsto efektivitāti – pat pie agresīvas braukšanas Plaid spēj saglabāt patēriņu zem 20 kWh/100 km. Ar vienu uzlādi var nobraukt ap 600 km. Turklāt uzlāde no 10% līdz 80% aizņem tikai 25–30 minūtes.

Porsche Taycan GT izmanto 800V arhitektūru, kas ļauj to uzlādēt ļoti ātri – ap 5 minūtēs iegūst vairāk nekā 100 km. Tomēr kopējais nobraukums ir nedaudz zemāks – reālos apstākļos līdz 500 km.

Tehnoloģijas un vadītāja pieredze

Tesla Model S Plaid ir kā mobilā ierīce uz riteņiem – tās infotainment sistēma ir izcili ātra, programmatūra tiek bieži atjaunināta, un pieejamas spēles, straumēšana un balss vadība. Autopilot sistēma ir ļoti attīstīta, lai gan pilnīga autonomija vēl nav pieejama visur.

Porsche izvēlas vairāk tradicionālu pieeju – fiziskas pogas un sportisks vadības izvietojums. Tomēr tās digitālā vadības sistēma ir gluda un funkcionāla, un Taycan piedāvā arī 4D šasijas vadību, kas analizē virsmu zem auto un pielāgo amortizatorus reāllaikā.

Cena un gala izvēle

Tesla Model S Plaid Latvijā pieejama, sākot no aptuveni 115 000 €, savukārt Porsche Taycan Turbo GT cena var sasniegt līdz 180 000 €, atkarībā no aprīkojuma. Tesla piedāvā vairāk “par mazāk”, taču Porsche sniedz to sajūtu un precizitāti, kādu Tesla vēl tikai mācās.

Vairāk

Nākotnes komforts: 2025. gada luksusa auto tehnoloģiju tops