Sportiskie hečbeki vienmēr ir bijuši ideāls kompromiss starp ikdienas lietojamību un dinamisku braukšanas pieredzi. Tie ir kompakti, jaudīgi un sniedz patīkamu adrenalīna devu, vienlaikus nezaudējot praktiskumu. 2025. gada tirgū īpaši izceļas trīs modeļi – Volkswagen Golf R, Hyundai i30 N un Toyota GR Yaris. Salīdzināsim tos reālā testa braucienā un izvērtēsim, kurš spīd visvairāk.
Dizains un pirmie iespaidi
Volkswagen Golf R joprojām saglabā atturīgu, bet agresīvu stilu – pazemināts klīrenss, sportisks difuzors, četri izpūtēji un izsmalcinātas R emblēmas. Interjerā dominē digitālie paneļi un zilās R līnijas detaļas.
Hyundai i30 N ir asāks un dumpīgāks – lielā režģa konstrukcija, spilgti zilā N krāsa un sarkanie akcenti liecina par tā raksturu. Salons gan ir vienkāršāks, bet sporta sēdekļi ar N logotipu sniedz labu balstu.
Toyota GR Yaris izskatās kā rallija auto – plats, zems, ar izteiktu aerodinamiku un oglekļa jumtu. Tas ir trīs durvju auto ar izteiktu sportiskumu, kas piesaista uzmanību jau stāvot uz vietas.
Veiktspēja uz ceļa un trasē
Golf R ir visjaudīgākais no trijotnes – 2.0 TSI dzinējs ar 333 ZS, 4Motion pilnpiedziņa un drift režīms. Tas paātrinās līdz 100 km/h 4,6 sekundēs, piedāvājot gludu, bet ļoti ātru dinamiku. Lieliski turas līkumos, pateicoties adaptīvajai šasijai.
i30 N piedāvā 280 ZS no 2.0 turbo dzinēja un priekšpiedziņu ar elektronisko diferencāli. Līdz 100 km/h – 5,4 sekundēs. Auto brauc patīkami agresīvi, stūre ir tieša, un sajūta trasē ir ļoti sportiska.
GR Yaris ir īsts rallija iedvesmots brīnums – 1.6 litru trīscilindru motors ar 272 ZS un visu riteņu piedziņu. Līdz 100 km/h – tikai 5,2 sekundēs. Mazs, viegls un ārkārtīgi veikls – tas spīd līkumos un šaurās ielās.
Braukšanas prieks un vadāmība
Volkswagen Golf R ir visvairāk “ikdienas auto” sajūtu, ar labu izolāciju, adaptīviem režīmiem un komforta iespējām. Tas spēj būt kluss un mierīgs, bet arī ārkārtīgi jaudīgs, kad to vēlas.
Hyundai i30 N ir vairāk “entuziasma auto” – skaļš, stingrs un ar tiešu saikni starp vadītāju un ceļu. Iespēja regulēt izpūtēja skaņu, stūres atsaucību un balstiekārtu padara to ļoti pielāgojamu.
Toyota GR Yaris ir kā kartings ar numura zīmēm – stingrs, vibrējošs, bet tik aizraujošs, ka gribas to izbraukt vēl un vēl. Tas nav piemērots katram, bet īstam braucējam tas sniegs patiesu prieku.
Tehnoloģijas un aprīkojums
Golf R ir vislabāk aprīkots – digitālie paneļi, Head-Up Display, IQ.Drive asistenti un premium audio sistēma. Viss ir augstākajā līmenī.
i30 N piedāvā sportisku informācijas klāstu – dzinēja temperatūra, G spēki, turbo spiediens un citas sacīkšu funkcijas.
GR Yaris ir vienkāršāks – mazāks ekrāns, mazāk “gadgetu”, taču tas atbilst auto filozofijai – fokusēties uz braukšanu.
Cena un lietošanas izmaksas
Volkswagen Golf R cena Latvijā sākas ap 55 000 €. Tas ir visdārgākais no trijotnes, bet arī viskomplektētākais.
Hyundai i30 N maksā ap 44 000 €, kas ir lieliska cenas un snieguma attiecība.
Toyota GR Yaris sākas no ap 49 000 €, un, lai gan mazāks, tas piedāvā unikālu sportisku sajūtu, ko reti kurš cits auto var sniegt šajā klasē.