image

Konceptauto – vienkāršība vai pretenciozitāte? 2. daļa

work date_range09.02.2023, 20:30 chat_bubble_outline0 remove_red_eye1182


Un tomēr, ja kārtīgi aplūko lielāko daļu pēdējos mēnešos prezentēto konceptauto, tad pamata stils nemaz neņem virsroku - izstāžu stendos dominē baroks. "Tā ir," apstiprina Robinsons, un šajā gadījumā dizaineri vēlas pievienot vairāk līniju un dīvainas detaļas.

Jo vairāk elementu, jo labāk – sarežģītība valda pār bumbu. Neviens nesaka, ka tā ir negatīva tendence: Eiropas pilsētās ir daudz krāšņu pagātnes arhitektūras piemēru. 18. gadsimta stila arhitektūras elementu pārnese uz 21. gadsimta automašīnām, protams, ir interesanta tendence, kurai ir diezgan pamatoti iemesli. Pēc Otrā pasaules kara beigām vēlme baudīt dzīvi, kas pārņēma cilvēkus ar īpašu spēku, deva impulsu eksperimentiem ar dīvainām aviācijas formām Amerikā 60. gados. No štatiem šī mode pārcēlās uz Eiropu, kur tās rezultātā parādījās 70. gadu itāļu superauto, kas patiesībā bija ķīļi, kas griezās cauri gaisam. Tad asās malas nomainīja gludākas formas, kas palika aktuālas no 80. gadu beigām līdz 90. gadiem. Līdz 20. gadsimta beigām automobiļu stilā tika novērota daļēja atkāpšanās - atgriezās asas malas. Bija jāgaida līdz jaunajai tūkstošgadei, līdz daži novatori, tostarp BMW galvenais dizaineris Kriss Bengls, sāks apvienot asas malas ar trīsdimensiju līknēm, intensīvām līnijām ar noapaļotiem apjomiem. Tātad tika izstrādāts jauns stils, kas galu galā kļuva parasts. 90. gados visus dizainerus mocīja jautājums: viņi saņēma Jaunzēlandes pilsonību, ko tad tālāk? Atbilde visbiežāk tika formulēta šādi: mēģināsim visus motīvus novest līdz galējībai! Šodien mēs ieejam pārmērīga dizaina laikmetā. Kopumā to var saukt par liekās informācijas periodu: cik daudz mēstuļu mēs katru dienu saņemam e-pastā? Cik ziņu rindiņas katru stundu pazib mūsu acu priekšā? Cik reklāmu tiek rādītas katru minūti? Tas ir tūlītēja pārsteiguma efekts - "wow!" - palīdz iekarot pircēju uzmanību, kad PR bombardēšana un "smadzeņu graušana" tiek uzskatīta par diezgan ierastu lietu.
Nav šaubu: izsaukums "wow!" - tieši tas, kas izlaužas pret ikviena gribu, kas redz tādas automašīnas kā Citroen GT, konceptauto, kas tika prezentēts 2008. gada beigās. Konceptauto GTbyCitroenSākumā tas bija datorspēļu konsoles modelis, kas pārvērtās par "dzīvu" prototipu. Un tas parāda: pārmērīga agresivitāte šķiet piemērotāka virtuālām trasēm nekā reāliem ceļiem, savukārt dizaineri ļāva vaļu fantāzijai un piedāvāja tādas spēles kā Mad Max cienīgus apvalkus un gaisa ieplūdes atveres. Aizmugurējā daļa, kas atgādina sēpijas asti, izskatās kā ķermeņa process. "Interjers," saka Robinsons, "ir pilns ar "bronzas skulptūrām", piemēram, roku balstiem durvju paneļos, kas sadalās daudzās daļās starp tuneli, priekšējo paneli un durvīm. Skaists? Noteikti. Grūti? Neapšaubāmi. Taču estētiskā paredzamība nav superauto tikums, tāpēc būtu jauki, ja sektorā, kurā kopš Lamborghini Countach debijas nav bijis nekādu sensāciju, parādītos cita formāla valoda. Pārsteidza arī jau pieminētā Iosis-Max interjers: “Tie lidoja no Marsa, šie antigravitācijas krēsli, kas it kā karājas gaisā, finišējot ar tūkstoš (pats skaitīju!) dažādām līnijām. Tas neaprobežojas tikai ar interjeru un, tāpat kā divi spārni, izvirzās no sānu logiem, lai pārvērstos par atpakaļskata spoguļiem. No vienas puses, es cienu vēlmi attālināties no vairuma interjeru garlaicīga dizaina, bet, no otras puses, es redzu līniju “inflāciju”, kas ved uz vēl mākslinieciskāku nākotni. Jebkurā gadījumā vienkāršība vai pretenciozitāte nav tik svarīga. Oriģinalitāte ir tas, kas jums nepieciešams. Paskatoties apkārt, pamanām satraucošu stilistisku vienveidību automobiļu vidē.http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/